Makanan Istimewa-Sup Ikan

Berkongsi maklumat isu semasa dari pelbagai dimensi

Makanan Istimewa-Sup Ikan


Masa kat sabah aritu, pakcik aku ajak aku keluar kejap.. Aku ingatkan minta aku tolong angkat barang ke ape ke kan.. Rupenye saja nak perkenalkan aku makanan istimewa dan paling terkenal kat Kudat...

Serius, memang aku tak pernah makan makanan ni sebelum ni... Sup ikan tu pon kali pertama aku dengar... Hahahaha... Sup ikan ni boleh tahan juga rasanya...

Aku memang gemar makan ikan... cuma ade sedikit hanyir la sup ni... Kalau korang yang tak biasa makan, kompom tak suka dengan sup ikan ni... Sebabnya sup ni memang betul betul hanyir... Tapi boleh tahan sedapnya....

Kuah tu sebenarnya sup biasa... Ala macam kita makan sup ayam tu tapi dia tambah sedikit susu cair... Tu yang warna sup tu putih... Hehehehe... Yang membuat aku tertarik adalah, dalam kedai makan ni ramai orang cina yang makan sup ni....

Aku pernah dengar orang cakap, orang cina adalah orang yang cerewet pasal makanan... Tapi kalau restoran tu ramai pengunjung cina, maknanya kedai tu mempunyai tukang masak yang memang kene dengan selera diorang... Betul atau tak aku tak pasti..

Sila google sendiri... hehehehe


3 Komen untuk "Makanan Istimewa-Sup Ikan"

nmpak pun dah mcm hanyir jer... huhuhu...

wahh sup ikan? 1st time ceq dengar nama tu...hehee...nampak mcm sedapp je...heee

 
Copyright © 2014 PaPa BloGGer - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info