Makanan Pelik Di Sabah | Karipap Pastel

Berkongsi maklumat isu semasa dari pelbagai dimensi

Makanan Pelik Di Sabah | Karipap Pastel

Makanan Pelik Di Sabah | Karipap Pastel|

Makanan Pelik Di Sabah | Karipap Pastel| Setiap pagi pasti ada seorang budak ketuk pintu rumah sambil jerit 'Pastel Pastel'... Mula mula dulu, aku rasa bengang gak kan... Mana taknya, kekadang aku tak bangun lagi, dia dah ketuk rumah jerit Pastel ... 

Pastel ni sama seperti karipap tapi intinya berbeza dengan inti karipap yang biasa kita makan tu... Malahan, nak makan Pastel ni pon kena ada kuah, kalau takde, rasa pelik sikit... 

Karipap Pastel

Nampak tak peliknya karipap ni... Inti mee hoon goreng... Mee Hoon Goreng yang jadi inti tu memang tawar... Tapi nak bagi sedap Makanan Pelik Di Sabah | Karipap Pastel| ni, kena makan dengan kuah... Kuahnya adalah.... 


Kuah dia camtu la.... Nak kata pedas tak juga... Nak kata manis tak juga... Tapi, 
Makanan Pelik Di Sabah | Karipap Pastel| ni tak boleh kalau kuah ni takde.. Kombinasinya sangat menarik dan sangat sedap... Tu pada aku lah... Tak tahu pada mereka yang pertama kali makan Makanan Pelik Di Sabah | Karipap Pastel| ni... 
10 Komen untuk "Makanan Pelik Di Sabah | Karipap Pastel"

ahaaa.. memg pelik pulak.. ramai kawan kat sabah..tp x pernah plak diorg story pasal karipap ni.. paling rare pon makan ikan buntal.. hewwww

ok... memang pelik... dah terbayang apa rasa dia.... tepung... bihun... kuah.... camne nak describes ekk... haha

unik,sila belajar je nanti buh resepi sini hahhaha

nampak macam menarik. aiyakk teliuq den.

Pertama kali nampak karipap inti meehon .. siap ada kuah lagi

Memang unik... biasa inti ikan, daging, ubi, ayam, sardin....

Bagi org sabah tiada apa yg pelik kalau sudah jadi 'kebiasaan'. bnyk lagi perkara pelik yg anda semua belum pernah rasa.

 
Copyright © 2014 PaPa BloGGer - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info