Rumah Panjang Kaum Rungus Di Sabah

Berkongsi maklumat isu semasa dari pelbagai dimensi

Rumah Panjang Kaum Rungus Di Sabah

Rumah Panjang Kaum Rungus Di Sabah | Inilah salah satu perbezaan bekerja di Ibu kota dengan ditempat sendiri... Selama ni aku tak tahu pon kaum Rungus di Sabah ade rumah panjang... 


Rumah panjang ni dibina seperti zaman dulu juga.. Tapi yang gambar kat bawah ni sedikit sebanyak mengikut peredaran zaman... 


Apa yang menarik dalam Rumah Panjang Kaum Rungus ni adalah ianya mempunyai sistem penggera... Kalau ade yang sakit, seluruh penduduk yang tinggal dalam rumah panjang ni akan tahu... 

Malahan semua orang dalam tu seperti keluarga dah... 

Aku datang ke Rumah Panjang Kaum Rungus ni untuk urusan kerja.. Cuma satu je masalah yang aku rasa sangat berat pada aku, haiwan peliharaan diorang tu... 

Aku asyik menyorok di belakang perempuan sebab anjing asyik nak datang hidu kasut aku... Perghhh..!! Ngeri rasanya.. Huhuhu..!!
0 Komentar untuk "Rumah Panjang Kaum Rungus Di Sabah"
 
Copyright © 2014 PaPa BloGGer - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info