Segelintir Memalukan Melayu

Berkongsi maklumat isu semasa dari pelbagai dimensi

Segelintir Memalukan Melayu

Aku pon pelik... Entah la kenapa.. Ceritanya macam nu... Tadi aku pegi kampung baru nak hantar surat... Biasalah kampung baru, alamat memang susah nak cari... Pepatah melayu kata, malu bertanya sesat jalan kan....

Aku nampak sorang pakcik ni kat beranda rumah, dan aku pon bagi salam... Nampak aku je menjeling... Bila dah datang dekat, aku pon tanya lah alamat tu kat dia...

"Ko ni takde adat ke?? Masuk kawasan rumah orang ni kenapa?? Dah la tak bagi salam"

Eh!! Eh!!! Saya bagi salam tadi pakcik menjeling... Saya cuma nak tanya alamat ni je pakcik..

" Ko nampak tak kat simpang rumah aku tu bukan alamat yang ko cari, yang ko datang sini kenapa"

"Terima kasih pakcik...!!!!Semoga pakcik berbahagia... "

Berlagak tak ingat... Segelintir orang melayu ni lah yang memalukan orang melayu... Geram pulak aku dengan pakcik tu... Mungkin dia berlagak sebab kereta yang parking kat depan rumah dia tu jenis yang memahal...

Macam lah harta dia tu yang bawa dia pegi kubur... Huhuhu.. Sombong betul...

1 Komentar untuk "Segelintir Memalukan Melayu"

semoga pakcik tu tersedar dgn keangkuhannya..

 
Copyright © 2014 PaPa BloGGer - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info