Perbezaan Kawan & Saudara

Berkongsi maklumat isu semasa dari pelbagai dimensi

Perbezaan Kawan & Saudara


Sebelum kawen dulu, aku memang selalu bergantung dengan kawan kawan je.. Iyelah kan, aku dulu kat sini sebatang kara weh.. Tak tahu nak ke mana.. Tak tahu minta tolong dengan siapa seandainya ade ape ape berlaku...

Tapi bila dah ade family sendiri, memang family menjadi keutamaan...Tapi nak lupa kengkawan tu takdelah.. Jangan sombong la kawan.. Berkawan biar beribu.. sebab nanti dengan kawan juga kita akan minta tolong..

Tapi ade juga keluarga yang tak nak tolong keluarga dia sendiri kan.. Tambahan lagi bila kita ada masalah dalam kewangan... Mak aku pernah cakap, keluarga memang darah sedaging, tapi duit lain lain...

Masalah yang kita hadapi bukanlah  kewangan semata mata kan.. Kekadang bila motor atau kereta kita rosak kat tengah jalan, kita kol sedara kite yang hampir dia jawab

"Alamak, abang kat Shah Alam ni.. Cube kol sape sape yang ade kat kl minta tolong.. Abang tak dapat nak tolong la dik".. Jawapan dari ahli keluarga kita...

" Aku kat Seremban ni bro.. Kejap erk, aku on the way ke sana.. Ko tunggu tau.. Jap lagi aku sampai".. Tu dia, kalau dengan kawan kita minta tolong...

Korang ade pengalaman lain tak??? Pengalaman yang membezakan keluarga dan kawan... Kongsi kongsi la ye.. huhu

facebook bagi


6 Komen untuk "Perbezaan Kawan & Saudara"

Err , pengalaman tu tade lha . Hehe . Tapi memang kebanyakan macam tu pun . kawan lagi senang untuk kita mintak tolong agi saudara . dah jadi adat mgkin , Kua-II . :D

bukanlah nk burukkan keluarga or saudara. tp kadang2 minta tlg kwn lbh mudah... tu jewwww

pengalaman memang kurengs. tapi kalau saya lebih suka mengadu minta tolong dengan saudara , setakat ni, kalau minta tlg dkat kwn belum lgi. ihi

betul tu. jaa setuju kdg2 mmg org luar dr baik dari sedara mara kita kan.

p/s: done follow sini. jaa dtg dari blog shida...heeee...

BAGI BUI PULAK,MINTA TOLONG KELUARGA X PERNAH MENGHAMPAKAN..CAKAP JER,CONFEM DIA ORG AKAN TOLONG..KALAU KWN2 SUSAH SIKIT..

BUI SGGH DR BLOG SHIDA,SALAM KENAL..^_^

 
Copyright © 2014 PaPa BloGGer - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info