Hantu Tumpang Rumah Yang Sunyi

Berkongsi maklumat isu semasa dari pelbagai dimensi

Hantu Tumpang Rumah Yang Sunyi

Malam ni adalah malam jumaat kan... Yang dah kawen tu, alhamdulillah. Sila faham sendiri kesunatan di malam ini... Yang tak kawen lagi, boleh baca blog aku ni sampai korang ngantuk.. Ade macam macam cerita yang aku sajikan..

Dan yang setiap malam jumaat, aku akan ceritakan cerita seram yang aku alami sendiri.. Setakat ni, cerita seram adalah berdasarkan pengalaman aku..Kalau korang nak kongsi cerita hantu, email kat aku... azmi_amengs88@yahoo.com

Cerita ni berlaku tahun 2010 di rumah lama aku masa bujang dulu, di Apartment Sungai Besi.. Kat rumah tu, aku tinggal bertiga ada asalnya tapi memandangkan sorang dah pindah ke Sabah, so aku tinggal berdua je dengan member aku,, orang Sabah juga..

Satu hari tu, aku tinggal sensorang kat rumah tu sebab member aku, Mock balik ke Sabah.. Macam biasa, masa tu aku tak kenal lagi wife aku.. So nak keluar dating tu tak tahu dengan siapa kan.. Seminggu juga aku tinggal sorang sorang..

Pada mulanya, tiada ape ape yang berlaku sepanjang aku tinggal sorang.. Tapi tiba malam jumaat masa tu, aku rasa yang bukan lagi tinggal sensorang kat rumah tu... Bila aku masak untuk makan malam, aku terdengar dari bilik tengah macam orang sedang potong kuku..

Aku cuba nak beranikan diri untuk pastikan siapa yang tengah potong kuku.. Tengah aku berjalan ke pintu tu, tiba tiba pengetip kuku dibaling dari dalam bilik ke luar... Mata aku terbeliak tengok situasi macam ni.. Aku batalkan hasrat untuk masuk bilik tu..

Aku terus pasang tv dan sound tu aku kuatkan supaya aku tak dengar ape ape lagi.. Masa tu takde la takut sangatkan sebab nya baru pukul 9 masa tu.. Habis potong bawang semua, aku pon nak goreng telur nak buat telur dadar.. Tapi bila aku pecahkan telur tu, dah jadi busuk...

Aku beli 10 bijik, semua dah busuk... Mesti korang tak percayakan... Takpe la kalau pasal telur tu, mungkin juga kesilapan aku tak tengok masa beli tadi.. Tapi macam mana pula dengan nasi yang baru aku tanak petang lepas balik kerja tu??

Nasi yang baru masak pon boleh basi.. Baru masak tau.. Lepas tu, aku cepat cepat  call bapak aku nak tanya kenapa jadi macam tu... Bapak aku pon mengiyakan je cerita yang aku cerita kat dia.. Aku ingat dia tak percata, rupenye dia cakap ade benda halus kat rumah tu..

Bapak aku pon dulu pernah alami situasi macam tu masa mula mula mengajar kat kawasan pendalaman... Bapak aku lagi teruk, dia nampak sendiri makcik tua tengah makan dalam periuk tu.. Bila makcik tua tu dah hilang, dia tengok dalam periuk tu penuh ulat.. Perghh!!

Malam tu aku call member aku, Heikal sebab nak tumpang rumah dia sampailah Mock balik.. hahaha.. Awal pagi aku gerak dari Subang ke Sungai Besi untuk pakai baju kerja je.. Tapi bila aku ceritakan kat Mock, dia langsung tak percaya., Dan dia masih stay kat rumah berhantu tu.. Ataupon hantu tu memang belaan dia?? Tu aku tak tahu la.. heheh
10 Komen untuk "Hantu Tumpang Rumah Yang Sunyi"

INFO TERKINI – BLOGGER 3 : BATTLE ROYALE
Segala cadangan anda semua akan saya balas dalam entri B3:BR episod 4. Sabar ye :) Terima kasih atas cadangan dan pendapat anda semua.

heee....takut plak bace entry ni..dala kite mmg slalu tggl sorang2 kat umah bile housemate sume balik kg...

huuuu... kisah H**** ni.. adakala mengerunkan.

seramnya....=(
apabila papablogger bercerita kisah bapa papablogger, saya jadi takut pula...
bayangkan kalau posting di kawasan pedalaman...T_T

huhuhu..seram juga ya.. padahal tengah baca awal2 pagi macam ni.. seram nya...

hehehe.. bukan nak takutkan orang tp just nak kongsi cerita je

jaga la semua guru.. kang kena posting jauh jauh.. duk pedalaman lak tu.. hehehe gurau je

hehehe ala takde menda la tu.. tu dulu posting kat pedalaman... Yang duduk dalam hutan

semalam tak baca lak.. lagi seram.. hahaha

 
Copyright © 2014 PaPa BloGGer - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info