Sotong Katak Panggang Bermadu

Berkongsi maklumat isu semasa dari pelbagai dimensi

Sotong Katak Panggang Bermadu


Sotong Katak Panggang Bermadu | Sekarang ni kat tempat aku, tengah masuk musim Sotong Katak... Rugilah kalau aku tak bantai kan... Murah murah pulak tu... RM7.00 sekilo... Pada aku, dah kira murah la tu... Tak tahu pulak kalau tempat korang kan... 

Kali ni, aku cuba panggang sotong katak tu dengan madu... Resepinya sama seperti korang buat Ayam Panggang Bermadu.. Tapi yang ni guna isi Sotong Katak... 

Isi tebal oooo ini sotong katak.. Kena panggang betul betul baru tak liat... Ni semalam punya cerita... Mak aku ajak lagi beli... Sebab tak puas katanya... Hehehe

Limau dalam gambar tu, sebenarnya takde kaitan... Semua tu sebagai perhiasan semata mata... Hahaha dah takde benda yang aku nak letak sebagai perhiasan, so amek la limau tu... Heheh
4 Komen untuk "Sotong Katak Panggang Bermadu"

Sedapnya.. Dari semalam LM nmpk entri ni tak sempat nk terjah

Teringat kat doha dulu sotong ni pun dorang jual murah2.. Mmg puas mkn sbb tebal isinya. Kdg2 tu LM tibai wat sambal gak. Hubby kutip masa gi crabbing. Time air surut byk pula sotong ni .. Walau rupanya x lawa tp rasanya sedap klu kena gaya masaknya. Nnt nk intai kat pasar borong ada x jual sotong katak ni kat sini. Lama x makan

Nampak gambar cam menyelerakan ... cuma nama tu je lah ganjil sikit sebab ada nama katak ... hehe

cemana nak panggang bulat2, bukan ker tulang dia tu melekat kat kulit dia dan perlu kena bukak atau potong baru boleh keluarkan tulang tu... saya cuba jugak tarik tulang dia (maklum sini kat KK pun murah lah bebenor) tapi terbelah jugak isi dia

 
Copyright © 2014 PaPa BloGGer - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info