Tips Membeli Barang Online

Berkongsi maklumat isu semasa dari pelbagai dimensi

Tips Membeli Barang Online


Tips Membeli Barang Online

Tips Membeli Barang Online | Aku kira bernasib baik sebab ade wife yang selalu berurusan dengan peniaga online... Jadi sebarang urusan jual beli melalui online, aku akan rujuk dia terlebih dahulu...

Pada minggu lepas, aku terjumpa iklan ni di facebook, iklan menjual Drypers yang jauh lebih murah dari kedai biasa... Sapa yang tak rambang mata beb... Harga untuk 1 pek drypers boleh mencecah RM35-RM40 tapi tiba tiba ade orang nak jual harga RM20... 

Aku pon cuba deal dengan penjual tu... Tapi yang menjadi pelik bila peniaga tu letak kan syarat NO C.O.D (Cash On Delivery)... Tapi aku tak expect yang PEREMPUAN tu menipu... Yelah... Pompuan yang terkenal dengan lemah lembut, tak kan tergamak nak menipu kan... 

Wife suruh aku minta no akaun penjual tu... 


Dah minta no akaun, pastu wife aku suru google... Ya... Kita selalu guna google, tapi bila kes kes macam ni, kita langsung tak terpikir pon nak google no acc penjual tu... Itu sebab kita ramai yang tertipu... Dan ini hasilnya...


Nampak..!!!??? Orang ni dah lama buat keja... Tapi ramai yang tak tahu... Semoga Tips Membeli Barang Online ni bermanfaat... Share kat kawan kawan agar kita tak tertipu lagi... 


3 Komen untuk "Tips Membeli Barang Online"

Irra pon tengok iklan tu papa. Mmg rasa nak beli gak la..murah kot...kesiann sapa yg terkena mommy Irra

Pernah dengar pasal scammer Nurul Ain ni...

saya kalau beli online, mesti google dulu no.acc seller..takpun,scroll timeline seller...haha..:D

Tehehe..
. So far nda petnah lg aku tertipu... tp ckp barang baik berkesan tp bla sampai tarak guna pernah la...

 
Copyright © 2014 PaPa BloGGer - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info