Kabel Besar Boleh Lah

Berkongsi maklumat isu semasa dari pelbagai dimensi

Kabel Besar Boleh Lah

Sejak Amirah takde ni, aku langsung takde mood nak update blog... Serius aku memang hilang mood... Kes Amirah kene dera tu tak dapat pembelaan... Just minta maaf je yang diorang dapat buat... Aku tau ramai yang tak berpuas hati...

Jangankan korang yang tak puas hati, aku ni sebagai bapa dia lagi tak puas hati.... Dah lempang, just nak minta maaf je... Semalam aku jumpe Abg Ben kat alamanda dan aku cerita segala galanya, dan keputusannya adalah hanya mampu bersabar...

Kalau nak bawa ke mahkamah sekali pon aku tetap kalah... Sebabnya laporan dari doktor pakar takde... Baca la kat Aku Tetap Sabar Menanti... Hospital Putrajaya janji nak call aku, kononnya 'team scan' tu takde... Tunggu punya tunggu, sampai ke saat ini pon takde juga beritanya... Hemmm... Hampeh betul...

Hanya satu je senjata yang aku ada, iaitu DOA... Doa orang yang teraniaya adalah sangat makbul...

Pasal JKM tu aku tak risau... Sebab aku sendiri keje JKM dan tengah usahakan macam mana nak dapat pembelaan... Tapi, kemungkinan besar juga akan senyap kes dera ni... 

Malam ni kita buat solat hajat agar orang yang dera Amirah tu diberikan hukuman setimpal oleh Allah s.w.t.. Biar Dia je yang hukum., sebab Dia dah aturkan segala galanya.... Kan kan kan... Aku teringat satu kata hikmat ni....

"Seandainya aku diberi pilihan untuk memilih Dendam dan Maaf, maka aku akan memilih kemaafan".... 

Aku tersangat sangat rindu dengan Amirah... Tiap tiap malam wife nangis, dan aku hanya mampu minta dia bersabar... Walhal aku sendiri pon sedih... Tiap kali sampai rumah, memang selalu terbayang wajah Amirah... Sampaiikan aku ngan wife dah malas nak balik rumah... Argggghhhh./... Tensen betul aku...



14 Komen untuk "Kabel Besar Boleh Lah"

Assalamualaikum..Sebak saya baca kisah nie.Sebagai seorang ibu saya dapat rasakan sakitnya hati,jiwa dan perasaan bila anak kita diperlakukan sedemikian oleh orang yang kita "bayar" perkhidmatannya.Sedangkan sebagai ibu bapa kita tak pernah menyakiti anak kita sendiri.Apa yang saya boleh bantu hanya doa kepada pencipta kita semoga si pengkianat mendapat balasan yang setimpal dgn perbuatannya.Anak sekecil itu disakiti.menitis airmata bila lihat pic amirah kat atas tu.Buat saudara dan isteri perbanyakkan doa dan solat.Doa org yg teraniaya akan dimakbulkan Allah..Insya'Allah.

ala.. cari la cara lain nak enjoy masa berdua tu. gi ajak wife tengok movie ke, xpon dinner kat restoren ke. spent ur quality time together.. mungkin ada hikmah yang Allah nak tunjuk bila tinggal berdua je balik.

mana tau tetiba nanti Amirah 'ter'dapat adik baru ke..? hoho~ ;P (gurau2 je..)

nur fahz: terima kasih doa untuk amirah... tak tahu nak cakap ape bile ade yang doakan kite... terima kasih banyak banyak...


Haryz Khairuddin: Mana tau lak ni?? hahahaha.... malam ni malam ape erk??? lupe lak. hahahaa

iskh..mane bleh diamkan..kene tuntut pembelaan..iskh..mak plak emo..gerammm..

sabar...doa orng teraniaya ni makbul...

tak boleh diam. kena gak buat sesuatu. ish geram!

saya pelik jugak..biasa kalau kes melibatkan penderaan dan ada laporan polis mangsa kena masuk hospital untuk diperiksa ujian selanjutnya.. kenapa diorang tak buat ye?

saya pernah tengok satu kes kat hospital kluang dulu.. ada budak lelaki dlm umru 7-8 thn..kes kena dera dan masuk hospital untuk pemeriksaan lanjut sesudah dibuat laporan polis.. ada salah faham kat mana-mana kot...

mohon sabar ...... pasti akan dpt balasannya nanti org yg membuat.....
kalau semua kes jadi mcm ni.. kesian lah kat anak2 kita......

hmm sabar banyak2 na.. kesian btol.. allah selalu duga umatnya yang teranaya mcm ni sbb allah nk beri yang terbaik buat umatnya yg dsygi disana kelak..
rindu sgt amirah ajar la nenek dia wat skype.. leh tgok dia hari2 huhu

salam...

bersabarlah di atas yg berlaku....mungkin ada hikmah disebaliknya...doa org teraniaya akan termakbul...insyaALLAH

hmm.. kesian pula papa dan wife.. sebak pula baca entry dari papa ni... sabar ya papa..

Huhu . Sedih baca kisah mengenai Amirah didera haritu . Sampai Papa Blogger dan wife pun sedih juga. Parents mana tak sedih kalau anak kita diperlakukan begitu kan :') Bersabar ye . Banyakkan berdoa . Kita dipihak benar , kalau tak dapat kemenangan di dunia , akan mendapat kemenangan di akhirat . In Shaa Allah .

Sesungguhnya Allah bersama dengan orang yang sabar..setiap keburukan yang berlaku ade berjuta-juta hikmah..

 
Copyright © 2014 PaPa BloGGer - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info