Lelaki Mengayuh Beca Sambil Dukung Bayi

Berkongsi maklumat isu semasa dari pelbagai dimensi

Lelaki Mengayuh Beca Sambil Dukung Bayi


" Semua lelaki sama je.. Bila isteri meninggal dan ade anak, dia dah sediakan 1001 alasan untuk kawen lain.. Kononnya takde yang jaga anak la, kesepian la"...

Ramai yang akan berpendapat sebegini kan bila kita tengok bapa bapa tunggal yang menjaga anaknya.. Tapi tidak bagi seorang warga India.. Serius, aku terharu tengok dia ni... Dia jaga anaknya sambil mengayuh beca setelah kematian isteri sewaktu melahirkan anaknya...


"Shanti meninggal tidak lama setelah melahirkan di rumah sakit pada tanggal 20 September," ujar pak Bablu. "Sejak saat itu, belum ada seorang pun yang mahu merawat putri saya, sehingga saya yang merawatnya, bahkan pada saat saya menarik becak," lanjutnya.



Hati mana yang tak sedih tengok kegigihan seorang ayah membesarkan seorang anaknya.. Tapi sampai bila dia mampu bertahan macam ni.. Kalau dia dah tua macam mana dengan anak dia?? Tambahan lagi bila anaknya tu langsung tidak memahami keadaan ayahnya dengan meminta sesuatu diluar kemampuan ayahnya.. ( Tu yang syok tengok drama melayu, pelbagai kisah yang perlu dijadikan teladan )..




 



Macam tu la pengorbanan seorang ayah demi membesarkan anak anaknya.. Tidak mengira hujan panas demi menyediakan sesuap nasi untuk keluarganya.. Tapi ade kite fikir jerih payah beliau??? Dan sudahkah anda berterima kasih kepada lelaki bergelar ayah atas segala usaha dia membesarkan kita???

Sekarang, ambil telepon dan ucap terima kasih kepada ayah korang selagi beliau masih ada..
Al Fatihah untuk arwah bapa aku..
0 Komentar untuk "Lelaki Mengayuh Beca Sambil Dukung Bayi"
 
Copyright © 2014 PaPa BloGGer - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info