Cerita Malam Jumaat

Berkongsi maklumat isu semasa dari pelbagai dimensi

Cerita Malam Jumaat

Aku tahu ramai yang suka bila malam jumaat pada mereka yang dah berkawen... Kalau bagi orang yang bujang pulak, tu aku tak tahu..

Dari kecik lagi, kita sering dimomok momokkan oleh orang orang tua yang mengatakan di malam jumaat selalunya hantu setan semua berkeliaran dan suruh kita tido awal... Aku pernah terpikir dulu, kenapa orang kita je takut di malam jumaat... Orang lain takde pulak takut bila time malam jumaat ni..

Aku pernah tanya kat ustaz aku dulu tentang malam jumaat apa betul banyak hantu yang berkeliaran di malam jumaat ni... Jawapan ustaz tu tak menyenangkan hati... Dia hanya tersenyum... hemmmm.. Memang dia suruh juga aku cari jawapannya...

Lepas tu, aku terdengar satu hadith dari sorang member aku.. Dia cakap, di malam jumaat ni Allah akan turun ke dunia sambil mendepakan tanganNya untuk menerima keampunan hambaNya yang membuat dosa di siang hari... ( lebih kurang macam tu lah dia cakap)

Haaaaa!!! Kalau hadith menyatakan macam tu, kenapa perlu orang orang tua menakutkan kita di malam jumaat ni... Jawapan yang aku dapat adalah selepas aku kawen... jeng... jeng.. jeng.... Sila kawen cepat cepat ye... Hehehehe


7 Komen untuk "Cerita Malam Jumaat"

kan ..dah tau dah jawapan nya bila kita kawen hihihi

Bagi aku plak... xde istilah malam jumaat... bile2 pun boleh jd mlm jumaat... muahahaa...

Amboi PB...bulan depan harus beradiklah anak tu hehe

kita da terbesa dengan benda ni kan...haha bezanya Islam dan adat

kalau kat tv hari khamis jer ada citer hantu :)

lambat lagi laa kahwenn..blajar dulu.

Kenit pulak, bila dah kawen ni baru tau malam jumaat kita boleh bunuh setan wakakaka. Faham2 je la yek :p

Org tua2 cakap mcm tu mungkin tak bagi kiter kuar malam. Dulu kan kaki panjang hehehe

 
Copyright © 2014 PaPa BloGGer - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info