Tips Memilih Ketam

Berkongsi maklumat isu semasa dari pelbagai dimensi

Tips Memilih Ketam


Tips Memilih Ketam

Aku rasa banyak dah entri aku berkaitan dengan ketam... Ya... Aku memang gemar makan ketam... Gitu juga wife aku... Hehehe.. Sejak pindah ke 'Jerman' ni, selalu sangat makan ketam... Puas hati... 

Ok..!! Kali ni aku kongsikan tips memilih ketam... Sebab ape ade tips ni?? Sebab, kalau ketam kita pilih tu elok, puas makan isi ketam... 

1.) Ketam betina


Nampak tak bontot dia tu seakan bentuk bulat?? Tu maknanya ketam tu betina... Ketam betina lebih berisi jika dibandingkan ketam jantan... 

2) Ketam yang bertelur


Nampak tak tu?? Yang kaler kuning kat bontot tu, haaaa... Yang tu la telur ketam... Sure, banyak isi... Serius... Memang banyak isi... 

Tips yang terakhir adalah... Korang kena angkat ketam tu, bandingkan dengan ketam yang lain... Mana yang lebih berat, yang tu la berisi... 

Selamat mencuba dan selamat makan ketam... Nyummm nyummm..!!! 




6 Komen untuk "Tips Memilih Ketam"

Amboi papa ni. Nak suh i p pasar cari ketam la esok ni? Papa oi sini ketam mahai sangattt

perghhhh dok jerman makan ketam kooooo....jangan lupa ek papa hahahhaha...

 
Copyright © 2014 PaPa BloGGer - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info