Bayar Hutang La Brader

Berkongsi maklumat isu semasa dari pelbagai dimensi

Bayar Hutang La Brader


Haaa... yang berhutang tu sila beringat... Pandai buat baik bile nak pinjam, tapi nak pulang balik tu senyum pon tak... Hampeh...

Tu takpe lagi, bila kita nak ambil balik duit kita yang dia pinjam tu siap campak duit kat kita lak kan... Siap cakap camni

"ingat aku kebulur sangat dengan duit ko ke???"...  Manusia ini macam pon ada ka??? Beradab sikit la brader, lu dah pinjam cara baik, pulang tu cara baik la kan... Korang ade pengalaman tak ngan orang camni???

12 Komen untuk "Bayar Hutang La Brader"

saya kalau pinjamkan duit kat orang saya akan cakap terus terang~~"aku jenis tak malu nak mintak balik duit aku,so aku harap kau pun tak malu nak bayar balik nanti"~

keh keh~salam kenal bang~~

pengalaman sy, org tu berhutang.. ms nk pinjam janji kemain manis.. masuk setahun, sy mnta.. dia kata xde duit.. kete kena tarik la, naik mahkamah la..dlm hati kata, apsal xmsuk penjara je, senang!!! 3bulan pastu mnta lg.. trus memaki sy kt twitter.. kuajo.. xlama pastu, trus block sy kt fb, twitter, wassap.. mmg bangang!!

saya mmg tak suka berhutang dgn orang dan saya tak suka beri orang hutang...saya hanya hutang kereta & rumah di bank sajer...
hati saya sakit kalau org hutang tak byr mcm dijanjikan...

x boleh salhkan pemiutang 100% jgk..mgkn ada sebab dia tak boleh bayar lagi..mungkin dia akn bayar..bezanya cepat atau lambat jer..hutang kan WAJIB dibayar...

hehehe...org mcm nih memg ade pun

orang yang hutang duit kita tapi kita pulak yang kena jadi peminta sedekah..dowhh...

waaa papan tanda erk.. serius bagus...
kadang2 org pandang remeh bab hutang nie.

Kalau bayar lewat pun, at least beritau ler..

Kalau boleh kakak tak nak bagi org hutang dan tak nak berhutang - hutang bank tu lainlah...

sebab tu la teman, tak akan bagi org pinjam duit... Teman pun akan pinjam duit kat org... Bank bergerak teman kan ada... :d

gua klo org nk pnjm duit kesian terus bg tp ak malu lak nk mntk duit hutang..haha

 
Copyright © 2014 PaPa BloGGer - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info