25 Random Facts About Me

Berkongsi maklumat isu semasa dari pelbagai dimensi

25 Random Facts About Me

Aku teringin juga nak buat 25 Random Facts About Me... Aku suka baca orang lain punya sebab dapat kenal diorang kan... hehehehe..

Kali ni aku pulak yang nak buat... Suka atau pon tak suka, aku tetap akan citer kat korang.. hehehe

1. Aku berasal dari hujung telinga Sabah, Kudat.... Sekarang ni dah hampir 6 tahun aku merantau di negeri orang....

2. Aku telah kehilangan ayah tanggal 23 November 2012... Baru lagi kan... Dah 50 hari aku jadi anak yatim... Aku hanya ade seorang mak yang perlu aku jaga hingga ke hujung hayatku....

3. Aku dah kawen dengan Lala Latif yang berasal dari Temerloh Pahang... Anak baru sorang, Nur Amirah Ramizah...

4. Aku bertemu jodoh melalui Facebook, dan first date kat bustop pekeliling... Hahahaha.. Macam takde tempat lain je kan...

5. Seusia 12 tahun, aku dah bergelar nelayan hinggalah umur aku 15 tahun sebab mak bapak aku takut aku tak jadi 'manusia' yang berguna...

6. Cita cita aku dari kecik adalah nak menjadi seorang guru.. mewarisi profesion arwah bapa aku tapi sayang langkah aku tersilap...

7. Dalam perancangan aku dulu, belajar sungguh sungguh dan target nak masuk UPSI tapi tak kesampaian sebab aku dapat kerja aku sekarang ni...

8. Soalan temuduga yang paling aku suka masa sesi interview dulu adalah soalan " Doa Qunut" yang takde kaitan langsung dengan jawatan aku tu...

9. Pada 11 Disember 2007 adalah kali pertama aku tengok kapal terbang secara dekat.. Hehehehe.. Dan pada 17 Disember 2007 adalah kali pertama aku bergelar Penjawat Awam... Tanggal 30 Disember 2007 pulak kali pertama aku pegi Genting Highland untuk berkursus...

10. Aku sambung belajar kat UPM amek kos Bachelor Sains Pembangunan Sumber Manusia, tapi sayangnya aku tak berapa minat dah nak belajar, jadi aku gagal dan diberhentikan... hehehehe.. Sungguh aku tak  minat dah nak study...

11. Memasak adalah hobi aku dari kecik... Resepi yang aku selalu buat adalah resepi mak aku...

12. Hobi aku yang lain adalah jalan jauh... Aku suka perjalanan yang jauh. Tu sebab aku nak duduk Putrajaya dan kerja kat KL supaya dapat jalan jauh setiap hari... hakhakhak...

13. Seorang yang panas baran dan suka melenting bila hati dah panas...

14. Bila dah marah, susah sikit nak redah kecuali bila orang yang buat aku marah tu masak yang special... hehehehe

15. Suka duduk rumah bila hari cuti hujung minggu... Tapi bile ade yang ajak lepak, boleh stay sampai ke pagi... hehehe

16. Suka baca buku atau majalah yang berunsurkan lucu...

17. Kartun feberet dari kecil adalah Keluangman dan Tom n Jerry...

18. Suka main game strategi supaya dapat berfikir dan mengurangkan tido...
*pernah 2 hari hari tak tido sebab main game... 2 hari tu juga lah aku ponteng keje... hahahaha

19. Suka merenung suatu benda, umpama menghayati benda tu.. Walaupon tengok orang goreng ikan..

20. Suka menolong orang dan sanggup bersusah demi orang lain...

21. Amat suka dengan budak budak, terutamanya yang berpipi tembam...

22. Adik beradik ade 8 orang, 4 orang laki dan 4 orang pompuan.. Anak ke enam dan 2 orang adik aku belum berkahwin...

23. Benda yang paling aku suka adalah memuji orang...

24. Cukup tak suka orang yang mengumpat... Tak suka dengar orang mengata dan citer kat aku...

25. Last sekali, aku cukup cukup tak suka puji diri sendiri... Tu sebab buat entry ni berjam jam lamanya...



Serius, aku terlalu pening nak memikirkan pasal diri sendiri... Korang cuba la buat macam ni.. Pastu share kat aku.. Aku pon nak baca citer pasal korang juga... hehehehe

Terima kasih  Atie Yusof sebab bagi peluang aku buat entry pasal  25 facts about me...

3 Komen untuk "25 Random Facts About Me"

hoooooo nk jadi cikgu rupanya....
hmmmmm.....

TQ sebab sudi buat..best jugak kan!
Sabah juga rupanya..haha we are Sabahan..haha..!
No 17 tu sama dengan hubby..fanatik tom & jerry.. minat mo jadi cikgu? sama jgk..hihi.. Kakak dulu dulu pun 7 kali ambil exam KPLI mo jd cikgu, tp tiada rezeki bah..hehe...

eh..eh saya pon ada buat.jom singgah
hokey dah kenal papa amirah..suka masak yer..share la resepi dari sabah bah :D

http://lobaksusue.blogspot.com/2012/12/25-random-facts-about-me.html

 
Copyright © 2014 PaPa BloGGer - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info